SM i Goalball

Hej hej!

I helgen hade jag Nicolina och Sofia Tävling i Goallball. Det gick väl inte så där jättebra. Å andra sidan kan man tänka tvärtom också. Vi gjorde 4 matcher av 6. En av dem förlorade vi med knock, alltså med 10s skillnad alltså 10 - 0. Den adra förlorade vi med 6 - 0. Den tredje var inte så dålig alls. Den var mot hammarby och vi förlorade bara med 3 - 2.  Sista matchen spelades efter 18.00. Alla var i princip trötta och hade svårt att koncentrera oss. Men den sista matchen var ändå okej. Vi lyckades göra mål på MIS som dessutom spelade med 2 personer bara och nästan knockade oss igen som på förmiddagen.

Nästa dag var inte alls så lyckad som vi hoppades. Föregående dag hade Sofia fjort sig illa på något sätt under matchen och hade svårt att röra axeln. Jag kände mig inte heller helt okej. Magen protesterade av en anledning jag inte kunde räkna ut. Vi värmde upp i alla fall den dagen och fick sedan lämna Walk Over. Det var tråkigt att vi inte kunde spela mer än de 4 matcherna vi spelade, men vad gör man. En var skadad och jag och Nicolina har iinte erfarenheten nog att spela två. Min kondition var inte heller på topp. Det slutade med att vi duschade kollade på någon match eller två och sedan åkte iväg till stan för lite mat. När vi hade ätit oss mätta åkte jag tillbaka till spelhallen, dels för att hämta mina grjer, men också för att kolla finalerna eftersom jag ändå inte hade något för mig.

Mellan finalerna gick jag, Andreas, Janne, och andras släkt och tittade på fotbollströjor. Andreas hr nästan 40 olika fotbollströjor!!! Aja. Det är han som samlar.. Dessutom köpte han någon brittney Tröja. Janne köpta också några tröjor. Jag hade hellre gått in och tittat på andra grejer, men det fanns inte tid för det. Jag tycker synd om Kil. De förlorade alla sina matcher och dessutom med knock. Jag undrar om de klara fram till andra halvlek. I vilket fall tror jag de visste att de skulle bli knockade. Det är ju SM. No holding back.

Trots förluster under helgen och några Walk Over, var det ändå en helg med erfarenheter och en helg med goalball vilket var ett tag sedan, i alla fall med turneringar. Att bara vara tre personer är en risk ifall något skulle hända, som i helgen, Bättre att försöka vara tre och göra en turnering, än att inte göra någon alls. Annars hade man fått vänta längra till en annan dag, som kan vara en ganska lång tid.

Kollar gärna på bilder som folk har tagit. Ines tog jättemånga vet jag. Ska kolla på dem när och om jag får dem. Kul var det i helgen i alla fall om man bortser från magverka som jag ahde under söndagen. IFAS dam och herr vann smguldet i år i gen. MIS kom två i damserien, Hammarby 3 och FSBU 4. Herrarna kom Malmö tvåa, Hammarby trea och Kil 4. Det är starkt gjort av MIS kom tvåa eftersom de bara var två under hela turneringen.

Jaja. Det var den tävlingen. Snart börjar Malmö Lady Intercup. Det bukar sändas på webradio. Jag ska lyssna på den då. Gör ni det också!!!
BYE

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag ska läsa det här senare, men nu "raggar jag röster", för jag är med och tävlar om veckans blogg hos http://peassyster.blogg.se/2009/april/veckans-blogg-v18.html, så rösta på mig! =)

2009-04-30 @ 18:09:20
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag tycker ändå ni gjorde det jättebra! Av vad jag har hört av Nicolina var det inga lätta matcher, men jag trodde ändå MIS skulle vinna, de verkade ju såå bra. Jag tycker ändå att det är lite fel av alla landslagsspelare sådär att knocka de nya oerfarna spelarna. Visst, de är bäst, men det vet ju alla. Då behöver man ju inte köra max i alla matcher och knocka allt motstånd. Visserligen är det tävling, men de ska ju ändå föregå med gott exempel och lära upp oss mer nya. Gör de inte det finns det ju inga som tar över sen när de lägger av.

2009-05-11 @ 21:20:37
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0