Team femenin: redo för Lusse wolly

I går den 11 december hände det något kul i Kristinehamns folkhögskola. Sedan några år tillbaka har de börjat med Lusse Wollyboll turnering. Turneringen spelas enligt namnet vid jul, så nära Luciafirandet som möjligt. Kravet är dock, eller krav. Nej inte krav. Man får gärna klä ut sig till olika teman. Förra året var det tydligen några dansare som klädde ut sig till 101 dalmatinerna.

Det här året var det det ett lag som klädde ut sig till Hippis, ett annat var utklädd till smurfarna ett annat ett cirkusfolk och lärarna som också var med klädde ut sig till Sveriges Landslag i fotboll. Det här laget som jag var mest med, klädde ut sig till tjejer, varav de flesta var killar.

Det bästa med att inte spela är att tillbringa tiden att fotografera. Vad man fotar vet man inte förrän det läggs upp på datorn och när man tittar närmare på det. Det kan bli en helt okej bild, men det kan också bli en helt oigenklänlig bild. En person kan helt plötsligt ha tre armar, Ett ägg i närbild är helt plötligt med i bilden. Hur ägget nu kan hamnat där bland alla bollar. Bilderna blir väldigt suddiga och kan ge andra föreställningar än det egentligen är. En del bilder blev väldigt skarpa på vissa ställen och suddiga på andra ställen. Jag kom lite sent, faktiskt mitt under en match. Jag kominte ihåg vilka det var som spelade, men det var inte Tream Femenin som jag kallar dem.

När det var Team Femenins tur att spela, klättra jag upp och ned för ribbstolar och sprang omkring runt planen bara för att ta kort. Som sagt blev det väldigt konstiga bilder, men ändå bilder. De vann en match och förlorade en. Till sist förlorade de semifinalen. Efter det var det inte kul längre. Laget stack upp till Elevhemmet och bytte om till vanliga kläder. Jag stannade kvar och fotade lite till och pratade med andra skolkamrater. Till sist gav även jag upp under finalen och gick till elevhemmet.

I dag under kvällen tog jag fram min kaera, dator och lite tillbehör. En granne till mig ville ha några av bilderna jag tog. Så jag och några som spelade i laget Team Femenin satte oss och gick igenom bilderna. Det blev mycket skratt under den tiden. En av dem sade: "Det blir väldigt frikonstnärligt." Jag hade aldrig sett det på det viset. Men det beror på förståss om man vill ha bilderna så där som jag tog dem. Kul var det i alla fall att få folk att skratta. Ha det så kul med den h är bilden.

Team Femenin redo för wollyboll: 7 wollyboll spelare (6 killar iklädda klänning eller kjol).
Team Femenin redo för wollyboll: 7 wollyboll spelare (6 killar iklädda klänning eller kjol).
De flesta är färglada utom tjejen i svart med hakkors / solkors på vänster överarm.

Kommentarer
Postat av: lil sis

du kan få många att skratta

2008-12-12 @ 23:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0