Allt möjligt skit jag kan komma på att skriva.

Ja egentligen vet jag inte vad jag ska skriva om. Det var förra veckan som jag gjorde ett inlägg och jag har inte haft mycket att tänka på som jag skulle kunna tänka mig att skriva om. Eller jo. Det kanske jag hade. Det blev bara inte av. I alla fall. Den senaste veckan har jag ägnat mig åt att göra läxan, vardagliga saker. tagit lugnt i helgen för en gångs skull. Jag har kollat på tv och lyssnat på radio. Det är faktiskt ganska intressanta program. Som t.ex. Upppdrag granskning.

I förra veckans program var det en som hade någon neurologisk sjukdom. Symtomerna var typ massor med ryckningar. Man går och slår påväggar och lite andra saker... Det låter konstigt. Om det är någon som har sådantt, och läser mitt inlägg, ta inte illa upp. I alla fall denna människa, kom inte ihåg vad han hette, hade så våldsammaa ryckningar att han inte kunde klä på sig och av sig själv, duscha själv . Vardagliga saker kunda han helt enkelt inte klara av ensam. Han fick alltid hjälp av omgivningen. En dag fick han veta att man kunde göra en operation och få bort den sjukddomen han hade. Han gick till försäkringskassan och fick ett löfte på att försäkringskassan skulle betala hela operationen. Operationen kostade jätte mycket och dessutom gjordes den inte i Sverige. Han fick resa till Turkiet och göra den. Men väl i Turkiet, uppstod förståss fler problem. Han fick vänta där i några veckor.Till sist gick ansökan ompengar ut och han fick betala hela operationen själv. 300.000 kostade operationen.  Det visade sig att Sverige bara behövde ringa ett samtal till TTurkiet och berättaa situationen. Till sist betalade försäkringskassan i alla fall.

Ganska intressanta grejer som sagt.Radion är ganska bra den med. Diskusioner om nedladdning och andra grejer förs. Om det är olagligt att ladda ned och sådant.... Jag tar inte ställning till det..orkar inte. Måste göra min läxa nu..


Kommentarer
Postat av: vispen

Hej, jag visste inte att du hade blogg, nu ska jag börja läsa den:) Det låter intressant om den där killen, blev det bättre sen efter operationen och blev allt som vanligt då?

2009-02-19 @ 22:29:06
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Nicolina

Hejsan!!!!

Jag tycker också att uppdrag granskning är ett intressant program =)

Kramar Nicolina



2009-02-20 @ 12:13:32
URL: http://www.pernheim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0