Senaste dagarna.

Jaha. I helgen reste jag hem till Göteborg. Och även om Rean är snart över finns det ju lite grejer att titta på. Skor till exempel. Jag är beroende av nya skor. Vill ha ett par nya som håller mer än ett år. Och lite variasion skadar inte heller. Men icke då. Hela helgen ägnade jag mig åt att kolla på skor. och lite andra grejer. Jag säger det. Små personer har väldigt mycket fritt val, eftersom urvalet och antalet exemplar är mycket mer för de som är smala. I alla fall. Antingen var skorna för små eller så var det för stora. Ett par skor blev det däremot, men det var ett par sommarskor, dock väldigt sköna, men inte sådana skor som ska passa till vintern. så  jag får väl vara nöjd med dem.

Jag åkte ju inte bara hem för att shoppa. Jag hade en läkarundersökning också. Jag skulle in på ett sömn labb på söndag kväll. Där skulle massa elektroder kopplas in i mig. Det var inte skönt. Till sist var man så bunden av att man inte kunde röra sig hur man ville. för ska man sträcka på handen tog det stopp halvvägs och ska man lägga handen på magen träffar man på en massa sladdar. Den ända sladden jag tyckte om var sladden till mp3 och mina öron. Allt annat var inte skönt.  Jag var klar vid 10 tiden nästa dag. och redå att åka hem till huset.

Att åka hem till Kristinehamn var då inte kul. Resan tog ungefär 5 timmar, med 40 minuters margenal. eller kanske ännu mer. Jo mer var det nog. Tåget kom försent. Igen.  Men det är ju typiskt SJ! Att de lyckas. Det förvånar mig nästan att de inte konkat under dessa dåliga tider. Vad som gör det ännu irriterande är att jag kanske inte får tillbaka mina pengar. SJ har någon slags ersättning ifall man kommer försent efter en timme. Men grejen är att jag kanske kom precis på eller kanske till och med lite innan. Surt är det i alla fall. Under tiden SJ  var sen stosade jag omkring och frös eftersom sationen var fullpackad med folk och inga sittplatser kvar. TIllsist orkade jag inte med skiten längre och gick in till pressbyrån och köpte mig ett soduku block och underhöll mig med det istället, tills tåget kom.

Tråkigt blir det också nu till helgen. Kil får inte åka till Malmö Open för att det tydligen var internationella lag före. Men var det verkligen det? Vem vet. Kanske det var för många svenska lag redan. Vore kul om man kunde åka med. Jag hade inget emot att spela lite. Men va fan. Det kommer väl mer turneringar. Var bara lite synd att man inte kunde spela i år, eftersom jag ändå inte skulle åka skidor.

Läxor väntar, rummet ska städas smutsiga kläder ska tvättas och mat ska lagas så det får vara för den här gången.
/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Johan

Det var ju synd att ni inte kunde åka ner till Malmö.. jag tycker det låter lite skumt, för vi fick ju åka dit...

2009-02-10 @ 21:54:57
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0