Att skrivva...

Nu är man tillbaka igen. Och skriver gör man. Så fingrarna glöder. Som igår är det den där dumma komplitteringen som spökar i sinnet. Vad du än gör blir fel och man är rädd att det inte är nog. Ämnet är ungdomars sexvanor, moral kring sex, kulturkrockarna för många ungdomar och porr som man kan hitta i väldigt många ställen. I artikeln ska man följa lite regler, som har med citat att göra. Det är tydligen viktigt att kunna sådant i universitetet. Man ska också kunna skilja på fakta, påstående och värderingar. Man ska på något sätt argumentera varför citaten är som de är. Problemet är att man får inte skriva varför de är som de är utan det ska synas i en flytande text som man själv skapar. Bortsett från citaten ska man kunna göra fotnötter, göra en korrekt litteraturlista och lyfta fram 2 frågor som artikeln inte pratar om så mycket och analyserar lite kring frågorna. I dag spänderade jag hela förmiddagen fram till nu kl.18.45 och hela gårdagen och skrev på kompliteringen. Hur folk lyckades skriva allt det där under en tenta är lite bortom min förmåga. Egentligen har vi hållt på med det hela hösten i universitetet men det verkar inte stannat kvar i mitt huvud under julen. Nu har jag bara uppgift 1 att komplittera. Jag  hoppas jag klarar den också, för texten är ganska svår, med svåra ord och sånt. Fast jag har ändå ett hmm om vad det handlar om. Frågade en klasskamrat till mig och hon fattade inte heller. Men hon läste upp det hon skrev på sin tenta och jag förstod lite vad det handlade om..

Snart ska jag se på "Vem vet bäst. Det är ganska kull. Brukar inte se på så mycket tv program. Men den är ganska rolig, eftersom man kan testa sina kunskaper lite. Efter det hade jag tänkt att kolla uppdrag granskning. Det var en intressant grej där om några hundar som kom från Spanien, som påståtts vara helt friska men inte var det. I alla fall. Jag får se hur mycket jag kan titta. Jag har ju som sagt också en uppgift till att skriva färdigt och jag måste vara färdig med den tills på fredag också. // Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0