Stackars hundar!!!

Nu har jag tittat på uppdrag granskning. Vad hämska bilder man får se där! Helt sjukt hur folk kan göra mot hundar och andra djur för pengar som morötter. Tänk om hundarna hade gjort så mot oss eller något sådant tvärt om. Då hade vi fått känna på det riktigt på riktigt också. Snacka om att vara oschyst och elakt av peronerna som gjorde så som man såg på dagens avsnitt. Men men det är inte lönt att jag säger att det var dumt och elakt av demm. Jag måste förklara det också.

Dagens uppdrag granskning handlade om hundar. Inte vilka hundar som helst. Hundarna påstods vara från gatan och hemlösa som en idiell organisation har hittat och tagit hand om. På senare tid hade hundarna fått tillfälliga hem hos den idiella organisationen och ville att folk skulle köpa en hund som råkat illa ut. Det ska tilläggas att organisationen kom från Spanien. Folk från Sverige hittade Organisationens hemsida och köpte en lämplig hund som de ville ha. Ett tag senare kommer hunden från Spanien. Men hundarna ser inte att må bra ut. Varför undrar man då. Tydligen hade de rest ned till Spanien och undersökt det lite närmare. Gissa vad? Hundarna levde trångt och smutsigt. Det var dessutom flera hundra hundar som sprang omkring. Ingen i organisationen har någon som helst koll på hundarna, ifall de är sjuka eller något alls. För i spanien anses hundar inte vara av betydelse. Tydligen var det så för ledaren för organisationen. Pengarna verkar vara viktigare än mänsklighetens och naturens säkerhet.

I alla fall. Folk från Sverige köpte sina hundar och så småning om kom hundarnaa. Men som sagt mådde hundarna inte bra. Programmet visade hundarna i sina hängg och smutsiga områden. De visade hur transporten gick till, vilket var 2 hundar i kattbur i en Renau bil. 14 st hundar i en sådan bil. Tanken är nästan ofattbar. När de kom till Sverige fick de nya ägarna gå till Vetterinären och kolla upp vad det var för fel. En del var det allvarligt och en del hade i princip ingenting.Så uppdrag granskning undersökte alla hundpass som man ska ha till hundar.  Det visar sig vara förfalskade de flesta av dem. Ledaren för organisationen hade skrivit dem själv och Vetterinären gav stämplar. När beviset väl var framtaget får man höra denna Julie som är ledare för organisation. "Jag har inte tid." var de flesta replikerna. Yeah sure!  Då får hon väl ta sig tid. Mycket pengar har strömmat in i organisationens konto för gåvor och skänke för att hundar ska ha det bra. Men inte ett enda halsband ser man under filmen som folk skänkt pengar för. Allt den där haggan tänker på är ju som sagt pengar. Och även om man hon  förnekar det kan man se det genom alla hundar hon inte bryr sig om.

Det är hur som helst sjukt vad folk kan göra med hundar och andra djur för pengarnas skull. Det är nästan så att man önskar den där haggan en sjukdom som hundarna har. Det är taskigt av mig att säga så. Men det är så taskigt mot hundarna och hade man sett de bilder som visades kanske man skulle hålla med mig. Hur som helst. sjukt är det. Det är nog bäst att jag går och gör något innan jag dröjer mig allt förlänge här. Inte för att det inte är roligt. Men det verkliga livet väntar... Var snäll mot hundar....

Kommentarer
Postat av: Johan

Alltså! Jag fattar inte hur f*n man kan behandla djur sådär! De har ju också ett liv! De förtjänar också att bli väl behandlade som vi människor. Bara för att de är djur betyder det inte att man kan behandla dem hur man vill!

2009-01-18 @ 00:48:47
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0