Veckan som gått!!

En ganska händelserik vecka. Måndagen var ändå rätt så lugn. Min sinte vad som hände då. Ny vecka, seg på lektionerna. Jätteseg. Jag tror jag vaknade och somnade flera gånger under dubbelpaset som var två timmar. På eftermiddagen hade jag bild. Där höll jag på med något nytt. En passtell målning hade jag tänkt mig. Jagtänkte måla lite gräs, en sol, en blå himmel och ett träd. Men jag hann inte så långt. Jag kom bara till gräset och solen. Men så tog det också lång tid att hitta de färger som jag vill ha. Det var speciellt svårt att hitta den blåa fären som jag ville ha. Antingen fanns det bara mörkblå och turkos.

På kvällen körde jag in lite tävtt och lagade mat. Mins inte vad jag åt. Jag tror det var omelett som jag fixade ihop med lite ingredienser från kylskåpet. Under hela kvällen läste jag också en bok med min Daisy spelare som jag bad omkring.

Boken var jättebra. Den handlade om en dokumentär filmare som hittar sin mamma död i sin mammas bostad. Ite långt därefter kommerv mördarna tillbaka och tar något de vill ha från Evan (dokumentär filmaren), något från hans dator. I alla fall. Sedan hade mördana tänkt mörda Even också, men någon kommer och hindrar dem. Personen (Gabriel) som skrämde bort mördarna försöker hjälpa Evan, men Evan är för envis och flyr gång på gång från Gabriel. Till sist får de tag i Gabriel istället, men inte Evan. Evan förstår inte vad som händer, men närmar sig svaret ju längre man kommer in i boken. Panik hette boken i alla fall och mycket spänning har den. För en däckare är det ganska mycket pistoler. CIA är inblandade i den boken Den var bra i alla fall.

Samma kväll började jag på någon Nesser bok, kommer inte ihåg titeln.  Tisdag var en rätt okej dag. Hade lite lektioner och slutade ganska tidigt. Hade elevråd efter lunch och husmöte när klockan närmade sig 4. Jag åt lite rester från gårdagen och kollade på vem vet mest vid 7-tiden på tvåan. Handlade gjorde jag innan dess. Jag missade lite av vem vet mest så det var inte så kul. Det har blivit en del av vardagen. Varje dag klockan 7 på kvällen. Några på elevhemmet samlas alltid framför tv:n och testar sina kunskaper framför tv:n. Ibland lyckas man svara på någon fråga hrä och var, och då blir man överlycklig. Efter det har jag funnit tiden för träning, inte mycket träning. Lite hopprep, situps, magövningar och stretch övningar för ryggen. Ryggen ansträngs tydligen väldigt mycket, så får anstränga mig att stretcha lite mer. så att ryggen mår bra. Ryggen ska jag också träna upp.  Gjorde inte så mycket mer den kvällen.

Onsdagen var ganska jobbig. Några lektioner först på förmiddagen. Ett syobesök gjorde jag sedan efter lunch. Fick ganskea mycket att tänka på när jag gick därifrån. Klockan halv 3 gick jag på bilden och forsatte på min bild. Hade åter igen problem att hitta min blåa färg. Jag hittade vatten pasteller istället för oljepasteller. Frågade minst tre gånger innan jag började måla med vatten pastellerna. Lite senare på kvällen frågade jag om man kunde blanda färgrna och det kunde man tydligen inte. Så nu är min teckning inte så bra. Kanske får göra om den. På kvällen gjorde jag lite mat. tvättade lite och kollade lite på Vem vet mest.Lite senare hoppade jag lite hopprep. Det negativa var att jag fastnade i samtal med camilla och jag som förra månaden fastnade i samtal hela natten. Det börjar bli en vana. Måste sluta med det, men under Torsdagen hände inte särskillt mycket. Försökte hålla mig vaken eftersom jag var vaken hela natten. Så dagen blev att försöka hålla sig vaken. Den vanliga kvällsrutenen och sedan i säng i god tid innan tolvslaget. 

Vaknade tidigt och snosade en kvart til efter klockans ringning. Åt en snabb frukost och sedan iväg till universitetet.  Vi började en ny kurs.Läraren var cool. Han hade intressanta föroläsningar om jaget. Lite filosofi aktigt. Det var kul. Inget rätt eller fel och inget bestämt. Det är nog min grej det. I alla fall. han var ganska organiserad och att fika medans man kör lektionen tyckte jag om. Vi kollade också på film. Det var lite jag inte förstod, men det är väl alltid något. Sedan pratade de tyska. Men det fick jag hoppa över. I alla fall. Vi slutade lite tidigare också eftersom vi fick klara uppgifter.

Så det blir plugg i helgen för tenta väntar om två veckor. Ska försöka göra ett schema för min tid också, så att jag inte behöver jobba ijäl mig.

Jaja.intressant ska det bli när kursen är igång. Får se om man kalarar den.
/ Lisa

Kommentarer
Postat av: Johan

Hur många hopp hoppar du då?

2009-01-25 @ 21:34:31
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0