Säg den som gillar tandläkare!

Ja säg den som gillar tandläkare. Det gör inte jag i alla fall. Var där i onsdags, höll på att missa tiden också. Fick rusa dit. Tur att det bara tog 5 minuter att ta oss dit! Annars hade jag fått betala räkning, och det vill jag inte. De pengarna ska till Kina med mig i morgon! I vilket fall lagade jag ett hål i högra nedre sida. och ska tydligen laga ett till efter Kina resan. Tydligen behöver jag inte betala något heller. Var man född 88 så var det gratis fram till 2010, så jag antar att jag egentligen ska skapa så många hål som möjligt nu när jag är 21 och snart inte får tandvård gratis längre. Tur att jag egentligen  frågade efter tid, annars hade de nog glömt mig. Hade inte gjort någon undersökning på nästan 2 år. Å de sa att de skulle kalla mig varje år. (Hmm). Hade lite svårt att ha munnen gapad hela tiden så jag stängde munnen en aning då och då. De vill att man ska gapa stort och hålla i 20-30 minuter. Inte så lätt när man vill ha luft via munnen, när näsan är en aning tät. Det går inte att gapa så hela tiden! Sen var det med bedövningen också. Skulle det skännas så som det gjorde? För om det skulle det, kändes det inte så mycket, förutom i kindbenet. Fast enligt tandläkaren skulle det kännas lite i tungan. Kanske. Gjorde det sist i alla fall när jag fick bedövning.

Ingenting annat har faktiskt hänt annat än tandläkarbesök. Jo! Jag fick packa allt jag haft med mig till Kristinehamn och sedan packa ned lite till Kina. Vilket jobb. Så ska man inte bara packa ned och upp, man ska omorganisera mitt rum, eller en del av sakerna, eftersom de har fått fötter, och inte ska vara där de ska vara. Så hela förra veckan har man suttit och packat ned, för att sedan packa upp när man är hemma, för att i nästa sekund packa ned igenn  till en annan resa.

Att beropå den här Kinaresan, är jag inte färdig än. Har en övernattningsflyg,som jag måste vara på, så antingen kommer jag att vara vaken hela natten eller sova hela natten. I vilket fall måste jag ha med något att göra. Fixa till min mp3 med någon bok, lite ny musik, leka litemed kort, kanske soduku. Undra vad jag kommer att komma hem med? Jaja det får vi väl se. Jag hoppas jag fåt ut något av resan, kanske lite massage. Det vore inte helt fel!! Hoppas ni får fram slen när jag väl kommer hem. Ha det så bra tills dess.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har aldrig haft ett ända hål. Aldrig haft några problem alls. Har nog fått pappas tänder, han har inte haft några problem med dem sedan han var liten...



SV: Om 9 dagar, eller 8 dagar nu då, fyller jag 20! =) Då ska vi åka på kryssning till Helsingfors =) Ska bli riktigt kul!

2009-06-13 @ 13:54:22
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Linda Rehn

Tack! hoppas du får en trevlig resa i Kina!

2009-06-20 @ 18:13:49
URL: http://doodlee.blogg.se/
Postat av: kpsjulia

hoppas resan är/var bra och att du hade det fett i kina! saknar dig <3



KRAMIS

2009-07-24 @ 17:44:06
Postat av: Victoria

Fin design har du gjort den själv? Du kan svara på min blogg!

2009-08-01 @ 13:01:39
URL: http://victoriaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0