Ryck!

Konstig rubrik, men vad sjutton. Mycket roligare än "De senaste dagarna."

Jag hade tenta igår. Det gick som det gick. Bra eller dåligt får Den ansvarige avgöra. Jag fick lite mer tid för att jag inte såg. Jag fick också använda min egen dator. :-D YAY!!!  Allt som vi gjort uppsats på skulle ner på papper, eller kanske inte allt, men en del av det. Man skulle skriva en uppsats  Det var planerat att åka hem med två andra klasskamrater, men de hann åka, för de var hos syon och behövde inte prata länge. Så jag fick vänta på bussen ensam i 40 minuter.  Hade jag vetat att bussen skulle gått vid den tiden hade jag utnytjat tiden som var. 

Dagarna innan låg jag i sängen och hade ont i magen. Jag sov det mesta och natten mellan tisdag och onsdag blev ganska lång. Spydde några gånger. Ingen sömn fick jag. Men allt tog jag igen hela onsdagen och natten till torsdag.

Vecka nio var vårt sportlov också. Hemma gjorde jag inte mycket. Satt mest framför datorn och sorterade musik. En sak som jag borde komma ihåg, är att ändra namnen på filerna en och en. Tänkte att det skulle gå snabbare om jag markerade alla som skulle ändras och sedan redigera bort allt som skulle bort. Men vad fel man kan ha. Alla filerna såg nästan likadana ut, med undantagen av parentesen i slutet av filerna. Vilket bakslag. Det skulle tagit tio gånger långsammare om jag fortsatt, än tio gånger snabbare.

Jag har fått min dator uppdaterad nu och förhoppningsvis får jag inte några fler blåskärmar.  Internet har tagits bort för tillfället. IInga trådlösa nätverrk i alla fall. Och även om jag vet att jag inte bör sitta vid skolans dator, gör jag det ändå.

Igår och idag fick jag något slags ryck! Från att vara ändå rätt så glad till att vara ilsken och sur på allt, alla och ingenting. Jag hade ätit på kvällen och i nästa ögonblick finner jag att jag är sur på något, arg på något och så vet jag sjutton vad som hände. I dag hände samma sak. Jag kom hem på kvällen och fanna att jag var arg, förmodligen på en småsak. Den blev i vilket fall större och större. Det sista.  Mamma och pappa fick en del höga toner från mig. Jag vill einte det och jag ville inte det. Surandet och ilskan gick åt stökandet istället för städningen jag skulle ägna mig åt.  Fick tillsist bort min ilska genom lite rockmusik och lite prat med min kusin som också kände sig nere. Då var det inte lika däppigt längre.

Dessutom var jag i Kil idag. Spelade lite Showdown med Janne och Andreas och några till. Hungerig var jag när träningsen var slut.  Jag hade bara en kopp kaffe till frukost . Janne bjöd på mat. Det fick bli Kinamat. Janne ville att jag skulle prata lite kanto med ägarna, så jag gjorde det. Men man kan inte säga att min kantonesisska var bra.

Nu måste jag gå och äta. Är jättehungerig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0