Bästa dagen på länge!

vA FAN! jAG TÄNKER FÖR MYCKET. jAG SKA BARA SKRIVA NED ALLT OCH SEN PUBLISERA....

Jag ägde alla idag. Det kommer jag till snart... Men för övrigt var dagen ganska gvande och full av skratt

Morgeonen var som vanligt stressig. Jag vakna stax innan sju, och tog mig en dusch. Egentligen var det ganska dum, med anledning av mitt långsamma duschande, tänkande, intvåning, duschning, tänkande, så tog det mig 20 minuter. Men det var väl bättre än vanliga fall, där det tar mig nästan 40 minuter att komma  ut ur den när jag väl gått in i duschen. Jag kom på världens bästa idé. Tänk om man hade en Mindrecorer. Det är alltså en slags aparat som man kan sätta på huvudet. Den ska vara vattentät. Med den kan man alltså fånga upp alla tankar som hjärnan tänker och allt som man fångat upp, kan man titta tillbaka till. Allt man ser, hör, känner, luktar, smakar, allt, man man reflektera igen. Man stoppar in en slags minneskort i aparaten som fångar upp hjärnans tankar och sen kan man titta tillbbaka på det man tyckte var bra.

Okaj okej. Tillbaka till dagens aktiviteter. Vi skulle tydligen inte åka biltill universitetet utan buss idag. Så det var anledningen man belev en aning stressad. Vi åkte till universitetet, och fick se en svensk norsk film som folk tydligen tyckte var jättebra. Jag då fick sitta och stirra och undra vad människorna gjorde stup i ett. Jag tyckte den inte var så bra. Det var en ganska humoristisk film men ändå en film ssom pasat till vårt senaste ämne inom kursen. Såden fick vi se.

Den handlade om en gammal gubbe som bodde någonstans, i norge tror jag. Svenska skulle tydligen observera männens hushåll och hur mycket de använder spisen och köket. Observatörerna fick inte prata med värdarna och vise värsa.-. Gubben då som blev observerad går igenom en massa saker för att inte bli observerad. Han tillbringar inte mycket tid i köket, han hade borrat ett hål i övervåningen för att observera observatören och han tillbringar mycket tid med in gamla häst som är sjuk.  Men till sist går det inte längre.Observatören börjar prata med värden, alltså gubben och de blir så småning om vänner. De börjar mgås och de börjar dricka alkohol, vilket var förbjudet enligt observatörernas kontrakt. Jag kommer inte ihåg filmtiteln på den, annars skulle jag gärna skriva ner den. Men vet någon, så tala gärna om vad den heter.

Efter filmen gick hela studentgruppen och åt i en restaurang som låg i näreten av universitetet. Vi fick något slags dipom, åt lite och sedan var terminen slut och hela läsåret dessutom. Jag och Camilla hade lite saker vi var tvugna att skaffa oss, så vi stannade kvar i Karlstad. Vi åkte och tittade på skor, rökelser, skor, skor, Kläder, lite talböcker, Kläder och lite fika. Vi var väl hemma ungefär vid 16.30 snåret och då hade jag hittat lite talböcker, ett par skor och lite målarfärg som jag velat ha ett bra ta. Det blev en rätt så bra shoppingtur. 

Lite senare på kvälle, gick vi ut i Kristinehamns stad och åkte lite på karuseler, för det fanns ett tivoli i närheten. Jag åkte en karusell, köpte någon lott och försökte vinna en liten nalle och köpte mig en glass. Vi strosade lite omrking åt en korv och sedan vandrade vi hem. Jag hade inte åkt karuseller på jättelänge. Så jag tyckte verkligen om det. Lät mitt barnasinne flöda. Det riktigt spratt i kroppen på mig.

På vägen var det roigase. Emelie, en på elevhemmet vill ha shuss hem med björn. Som skulle ha hena på ryggen och samtidigt en cigarett i munnen. Det gick väl lite sådär. Folk ville att jag skulle bära Björn, som också bodde på elevhemmet. Först ppå yggen. Folk sade till mig att akta den, men den är ju nästan redan förstörd, så lite mer gör inget. Berättade att det inte var så bekvämt och inte det bästa sättet. Björn blev testperson, så jag lyfte upp honom på axlarna och bar på honom i någon minut och satte ned honom igen. Det är något grepp vi har lärt oss på judon. LISA OWNED THEM ALL!!! Det var härligt att visa dem :-)

Vi fick också en liten teateruppvisning vd en trädgårdstomt med fulla skådispelare. Vad de försökte visa vet jag inte, för de pratade i mun på vrandra och babblade noncens. Vi skrattade gott åt det och gick vidare när föreställningen var slut. Skratten kommer förmodligen hålla mig uppe till 1 eller två i natt, men det gör inget hoppas jag. I morgon ska jag till loppis med några från Elevhemmet, om jag kommer upp då vid åtta. Men det är i alla fall en timmas sovmorgon, så lite positivt är det vl. 

Nu måste jag sluta, för snart blir det en roman... Det sparar jag till en annan dag.!
See you folks!


Kommentarer
Postat av: Linda Rehn

hahaha! det skulle jag vilja sett =D

2009-05-31 @ 22:44:35
URL: http://doodlee.blogg.se/
Postat av: Johan

Så ni har slutat nu? Hoppas du får en bra sommar och att det blir kul i Kina! =)



SV: Ja hehe, det var ju hela årets spelschema, så det blev en del =)

2009-06-01 @ 16:04:25
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0