Utkast: Jaha. Nu ...

Jaha. Nu var det ett tag sedan jag var här. Nästan en månad. Har inte haft något att tänka på, har inte haft något att skriva. Och när jag kommer på något fanns där inte tid att skriva. Men en ledig dag från Universitetet kan fixa lite under. Bland annat lite tvätt som ska tvättas, ett rum som ska städas och lite tankar som ska fås ner på pränt.

Det är inte alls långt kvar till sjag slutar, mindre än än 4 veckor. Och sedan är det inte långt kvar tills jag ska till Kina. Tiden går så fort, så fort. Jag hinner inte tänka på vad jag vill göra till hösten, men jag antar att jag ska studera igen, trots att jag inte vill. Jobb låter lockande, men jobb är helt omöjligt i princip attt få. Fram till juni har jag något attt göra i alla fall. Men när det kommer till resten av min framtid, är den ganska oklar för tillfället.

I tisdags var jag och Kil laget, som bestod av Janne, Andreas, Jag och Haydar i Stockholm och spelade stockholm Games. Det har vart ganska mycket resande den här veckan, så till helgen blir det att koppla av. Oj! TIllbaka till Stokholmsresan.  Jag och Andreas åkte ungefär vid lunchtid. Jag trodde att det skulle bli lite senare än lunch, men det blev tidigare än väntat. Så jag fick helt enkelt skippa min engelskalektion. Andreas och jag skulle tydligen möta upp Janne i Stokholm för han hade åkt tidigare av någon anledning. Vi två hade i vart fall inte ätit något, så det blev en tripp till en stäle där vi kunde äta. Janne tog god tid på sig att komma och sedan äta mat, men vi kom till hallen i tid för att byta om och värma upp i 5 min.  En aning stressigt enligt mig. Men å andra sidan är jag en sån person som vill ta god tid på mig.

Första matchen förlorade vi med knock. Med 13  - 3.  Det var hårt. 15 sekunder kvar innan hela matchen var slut. Lite sur blev jag när jag fick veta just den detaljen. Men men.-. Det fanns 2 matcher till att fokusera på. Nästa match var mot Brukarhuset. Även dem förlorade vi mot. Kom inte ihåg resultatet. 10-4 eller 9- 4.  Det var en för stor paus mellan matcherna mot brukarhuset och Ifas. Jag blev väldigt trött. Hade svårt att komma ur den. Men vi åkte också buss och det tar på krafterna det med. I vilket fall spelade vi också sista matchen mot hammarbb. Den var ganska jämn fram till andra halvlek. 3 - 3 stod det vid andra halvlek. Då kom också Sixten in på plan. Hans skott är ganska hårda. Men vi fick in två mål till i andra halvlek och förlorade med 8-5.

Det blev sent. Kl. var 21.45 eller något innan vi var färdiga. Den sena lunchen var nu försvunnen från våra kroppar och vi var återigen hungeriga. Duschen tog sin tid och letandet efter restaurang to också tid. Det hann bli 23 innan vi fick vår middag i oss. Dyr var den också-. Åt en räksmörgås på hotellet som kostade runt 150 kr. Men hotellet var inte heller så pjåkigt,. Antagligen därför det kostade lite mer.

Onsdagen gick åt att resa, sova, äta frukost. Jag var inte hemma förrän 4 på eftermiddagen. Sen dess har det vart ganska stressigt. Jag hade inte hunnit packa upp under måndagen då jag kom hem från Göteborg och Stockholms packningen väntade även på mig. Rummet var ett bombnedslag, tvättkorgen skrek efter uppmärksamhet och magen väntade på mat. Så den kvällen var en aning stressig den med, full av sysselsättningar.

Anledningen till att jag stannade kvar i Göteborg under måndagen var för att jag hade tandläkartid. Gissa vad som händer? Tandläkaren var tvungen att vara hemma  för sjukt barn och min tid blev framskjuten en månad senare. Det hade verkligen vart bra med en tandläkartid just nu. Min visdomstand vill komma fram. Jag tror inte att jag hinner fixa den inna jag fyller 21, så det blir att betale ett tandläkarbesök till antar jag. För första gången får jag veta hur det känns att betala dyra tandläkar räkningar. Det blir inte kul

Eurovission i morgon. Det blir väl kul antar jag. Om inte, finns i alla fall lite folk på elevhemmet som jag kan umgås med. Jag har inga fler uppgifter inom universitetet, så jagkan äntligen släppa det.  annars är allt okej.

Hoppas ni har det bra..

Kommer in igen hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Johan

Var Stockholm games då? Är inte det i höst?



Är det inte vid 20 man får börja betala tandläkaren och allting?

2009-05-21 @ 13:21:47
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0