Stockholm Games

I helgen var jag på Stockholm Games. Det var en turnering för många olika idrotter. En av idrotterna var Goalball.Det spelades 3 olika slags serier. En serie för damer, var av 3 lag närvarade finland och de svenska lagen FSBU och IFAS, , en mixad serie där 4 lag närvarade och en elit serie där finland, Polen och de båda svenska lagen IFAS och Hammarby. I den mixade serien var Malmö med och Stockholms lagen Synliga, Brukarhuset och Hammarby deltog i.

Tävlingarna varade från Lördag förmiddag till söndag eftermiddag. De spelades i 2 hallar. Vi fick vara i den stora hallen hela tiden. De som var i mitt lag var Nicolina, Sofia och Åsa. Coacherna hette Emelie och Rolando. Första matchen spelades 11.30 mot Finland. Där förlorade vi med 7-5. Det var inte kul, men å andra sidan var det ett tag sedan alla spelade med varandra, eftersom jag hde flyttat till Kristinehamn och de andra hade brist på träningspass. Det var trots allt den första matchen på ett bra tag. Den andra matchen spelades 13.45. Eftersom vi förlorade den första matchen fick vi ladda om till den andra. Alla verkade vara revanchsugna och taggade. Vi vann matchen mot IFAS med 8-5. Jag gjorde 2 mål. Jag är jätte stolt, för jag brukar nästan aldrig göra mål på folk. Kul var det i alla fall. Eftersom det var så kort om tid mellan matcherna hann vi inte äta någon lunch, så efter duschen gick viväg till en pizzeria  Alla var så hälsosamma och tog en sallad.

När lunchen var uppäten åkte vi till ett ställe nära Gottlandsgatan. Där körde vi lite shopping, fastän få av oss hittade något. Åsa hittade lite klädesplagg men inte mer. Halloween var ju på lördagen, så alla affärer stängde tidigt. Vi hade 1,5 timmar att slå hål på. Vi hälsade på en vän till Åsa som bodde på Gottlandsgatan. Där fick vi träffa Anna, som var Åsas kompis och Emil som var Annas son. Hela laget tittade in, fick slå sig ner och prata med Anna och Emil. När klockan närmade sig sju gick FSBU ner till SRFs lokaler där vi skulle äta middag. SRFs lokaler ligger på Gottlandsgatan och Anna Bor i närheten av SRF..

Till middag åt vi lasagne och sallad. Där fick man lite bröd också. TIll dricka blev det antingen mineralvatten, fanta, coca cola, eller lättöl. Eftersom vi var där tidigare fick vi också ta maten tidigare och det var tur. När alla kom, kom de på en gång. Det var gott, men jag orkade inte en andra portion. Jag tog i stället ett extra bröd och blev mätt på det. Sedan blev det en liten efterrät och lite prat med nytt  och gammalt folk. Jag fastnade i Åsas och en till persons konversation om sjukgymnastik och hur man ska träna. De andra gick iväg en stund. De kom emellertid tillbaka och frågade om jag ville till Ica och handla med dem. Lite frisk luft gjorde ingen illa, så jag följde med dem och handlade för morgondagen. Anledningen till att vi handlade var att vi inte hade möjlighet att äta lunch mellan matcherna, det skulle bli för mastigt.

Väl inne på affären gick vi runt och samlade på oss olika varor. Bröd, riskakor, digestivekex, klementiner och juice. Det tog lite tid eftersom alla ville ha sina varor som de tyckte var gott. Men laget kunde tillsist komma överens. En taxi bestäldes och sedan åkte alla iväg tillbaka till hotellet. Jag var ganska trött. Jag packade ner det jag hade uppe, borstade mina tänder och sedan bums i säng. Åsa låg och pratade i telefon ett tag, men jag var så trött att jag somnade direkt. Jag hade inte sovit många timmar dagen innan.

Nästa dag spelade vi den första matchen, nämligen 08.45. Därför blev det väldigt stressigt. Allt man ägde, skulle ner i väskan. Frukosten skulle ner i magen, tänder skulle borstas och sedan ned till hallen. Snabbt med ombytet och sedan ner för uppvärmning. Vi skulle spela den första matchen, därför hade vi också möjlighet att använda hela hallen som vår uppvärmningshall. Vi blev klara och uppvärmda, men vad gjälpte det? Finland vann den matchen också. Jag mins inte med hur mycket, men kul var det inte. Jag vet att jag kunde gjort bättre och jag vet också att jag har saker att förbättrra. Jag kommer inte riktigt ner på golvet. Jag är mer i luften än inära golvet, vilket är helkonstigt. Det var bara att skita i den matchen och fokusera på nästa match.

Men nästa match förllorade vi också. Jag kom inte heller ihåg resultatet på den matchen. Men det gick rätt så bra med tanke på att Jag, Nicolina och Sofia var själva ute på plan utan Åsa. Jag gjorde första målet, på första skottet. Det kändes jätteskönt. Men någon gång under första halvlek släpte vi in ett mål och vid slutet ännu ett mål.Men trots det kändes det ändå okej. Alla i IFAS är ju ändå i det svenska Landslaget och de är äldre än oss, mer rutinerade. Någon gång under andra hlavlek tappade vi en aning. Vi släpte in några mål och för mig kändes det jobbigt. Man blir mer upphetsad och stressad eftersom man låg i underläge och ville ta igen allt om man ssläppt in. Åsa Kom in och gjorde några mål, så att det åtminstånne kändes lite bättre. Slutsignalen gick och matchen var över. Vi gjorde det ändå rätt så bra med tanke på att de var landdslags spelare, alla utom en.

2:an och 3:an spelade en semifina. Den förlorade vi också. Jag fick i alla fall lite ut av den matche, eftersom jag kunde utöva lite av den spelteknik jag lärt mig under landslagsträningarna. Jag kanske inte lyckas helt och jättebra, men det är vad utvecklingen är till för. Man ska ju göra misstag innan det blir bättre. Inte mins jag heller denna match hur den slutade. Jag fick också spela lite center på slutet när vi låg i underläge med några mål. Det kändes helt okej. Jag tyckte jag tog ganska många bolla, även om många inte var helt perfekta. Sofia var grym hon med. Hon tog också många hårda bollar och sköt också ganska många läskiga skott.

Vi tog en dusch, åt en lunch samtidigt som vi utverderade våra 2 sista matcher. Vi tyckte synd om oss själva och därför gick vi också in i godisfabriken och köpte oss lite godis. Vi hade inte lång tid på oss, så det blev ett hastigt besök. Vi kom precis när avlutningen var färdig. Men vi hade inte tid, för färdtjänsten var här och väntade på oss. Resväekor och packning kastades in i bagageluckan och snabbt iväg till Centralstationen. Jag sade hastigt hejdå till de som skulle åka till göteborg, alla utom Åsa som hade ett tåg senare. Jag själv skulle åka precis eefter Åsas tåg. Vi tog oss en fika på McDonalds och småpratade en stund tills det var dags att åka. Vi pratade så pass mycket att vi nästan höll på att komma försent till tågen båda två. Jag fick hitta själv till kundservice där min ledsager väntade på mig. Vi sprang snabbt iväg till perrongen och klev på tåget hem. Tågen blev till ett loktåg istället och därför skulle resan bli lite sen. Men så är det väl när det gäller SJ.

Om man vill se mer på resultaten kan man gå in på hemsidan:
http://www.sthif.org/viewpage.php?page=642

Kommentarer
Postat av: Johan

Det skulle ju ha varit kul att vara där ändå.. det får bli Canon cup och ev. Malmö open för vår del =)



Det är ju så. Övning ger färdighet. Träna träna träna är det som gäller =P men jag tycker ändå ni gjorde bra ifrån er med tanke på att motståndet var så bra =)



Jag hatar att åka tåg själv... =P



SV: Bra och bra, totalt sett har jag väl haft det ganska bra, men numera har man ju nästan inga vänner och det är lite surt.. =/

2008-11-06 @ 20:45:22
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0