Fest ute!

Festen hade ju som sagt redan börjat för eleverna. Jag och resten av eleverna gick upp till elevhemmet och umgicks där en liten stund. Det ryktades om en fest hos en klasskamrat till en i elevhemmet. Ryktet spred sig från den ena till den andra. Till sist visste hela elvhemmet var festen låg och i princip skulle alla dit. Det var någon enstaka som inte hängde på. Men först lite förfest efter för för festen på elevhemmet.

När jag hade bytt om till andra kläder kom jag ut och fick höra att folk skulle vidare någonstans, blev jag nyfiken och frågade om jag fick hänga på. Det fick jag. Thomas som var en klasskamrat till en av elevhemmet tittade in på elevhemmet. Han skulle tydligen också till den omtalade festen. Men innan det ville han ha lite mat i sig. Han skulle till McDonalds ochh köpa lite Mat och frågade om folk ville följa med. Bara en följde med men någon till beställde en meny via dem. Jag blev också hungerig, men jag hade inte råd att köpa mig hamburgare, drickaoch strips, så jag kokade upp ett nudelpaket i stället. Det gick på någon minut och så var maten färdig. En som bodde på elevhemmet var också hungerig och hade inget i sitt kylskåp fick ett paket av mig med. Jag tyckte synd om hene.

McDonalds maten kom. Alla sate sig och åt sina respektive skräpmat. Jag och fanny med våra nudlar. THomas, Arthur och Magnus med sina hamburgare och strips. 10 minuter senare var alla klara. Camilla som kom lite senare fick reda på festen lite senare, sprang tillbaka in till sitt rum och bytte snabbt om ännu en gång. I samlad trupp gick vi ned till festen. Vi var säkert den största gruppen den kvällen.

När vi kom till festen hälsades vi välkomna vid dörren. Kramar för de de kände igen, och handtag för de som man inte kände igen. Festen var i full gång. Några stod och dansade ute i vardagsrums golvet. En del stod i köket och pratade, andra satt i sofforna och pratade. Osäker på vad man skulle göra med mina grejer, inga värdefulla grejer, men alkoholen tänkte jag mest på, frågade jag Camilla om vad jag skulle göra med dem.

"Håll dem nära dig!" Sade hon Så jag ställde mina grejer nära mig, nästan intill mig där jag dansade. Jag och Camilla delade på en Cider som jag bjöd på. Hon var rädd att dricka upp allt, men jag var inte orolig. Det är alltid kul att dela med sig. Det var första gången jag var på en sådan fest, där alla drog med sig sina kompisar och de i sin tur drog med sig några fler.  Golvet var nästan proppfullt så att man nästan inte kunde röra sig. Endast axlarna och höfterna kunde gå från sida till sida. Skulle man till köket eller någon annan stans.fick man tränga sig fram eller gå runt på något sätt, hur nu det skulle gå till.

Kvällen förfölt sakterliga. Några blev berusade och andra blev fulla. Några lyckades hålla sig nyktra. Jag dansade lite då och då, sprnag in i köket och pratade med lite folk, sprang ut igen för att dans i vardagsrummet och sprang åter igen in i köket. Ibland gick jag ut ur huset för att få lite luft. Där stod många rökare rökte medan de småpratade. Jag gick in igen efter någon minuts frisk luft och dansade lite till. Ju längre in på natten vi kom, desto tommare blev dansgolvet. Så småning om satt många ipå soffan och samtalade istället, medan de hälde i sig mer alkohol. Björn som hade så mycket energi drog upp alal på dansgolvet igen och så skakade vi loss lite till. Till sist kunde jag inte hålla mig längre. Jag stlällde min dricka på diskbänken i köket och gick in på goaletten. När jag kom ut igen. Var drickan borta. Någon hade tagit drickan. Antagligen ville någon bli riktigt full den natten.

Till sist kunde jag inte dansa mer. Fötterna och benen var alldeles för trötta och huvudet var också trött. Jag var inte full, inte ens berusad. Men jag hade sovit lit dagen innan, så lite sömn skadade inte. Jag och Camilla gick hem först av alla i från Elevhemmet. Vi gick ungefär vid 02.00 tiden. När vi väl var hemma gjorde jag mig snabbt i ordning och hoppade i säng.

Dagen efter fick jag höra att någon hade åtevänt till elevhemmet vid 03.00-tiden, någon en timma efter och ännu en till en timma strax efter det. Som väntat råkade jag försova mig. Jag visste att jag skulle komma försent och om jag kom tidigt, skulle jag vara alldeles för trött för att lyssna på vad läraren sade på lektionerna. En sådan fest var en annan upplevelse. En annorlunda fest. Vet inte om jag tyckte om den eller inte. Alla feste kan ju inte bli likadana heller. Får se hur nästa blir
/ Lisa

Kommentarer
Postat av: lil sis

kunde du itne ta med drickorna på toa eller? haha vem kan har tagit dem? var det mycket sprit eller? Det låter som att du hade väldigt kul iaf.

2008-12-18 @ 15:46:08
Postat av: Johan

Cider är gott, men fester, det blir inte allt för ofta.. senast var i maj tror jag...

2008-12-18 @ 16:20:35
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0