Heidi! YOU MADE MY DAY!

Att kolla på tv gör jag sällan, och att få syntolkat något är ännu mer sällan. Att kolla på tv och lyssna på vad som händer, folks kommentarer har blivit mer som en social grej varje dag, eftersom jag bor på elevhem. När ett tvprogram är slut zappar man till ett annat. Och vilken sändning hamnar man på idag, den 10:e december på kvällstid om inte Nobellmiddagen.

Jag är inte den som kollar på nobellsändningen från eftermiddagen till kvällen (inte för att jag vet att den sänds från eftermiddag till kväll), men just idag, är det någon från elevhemmet som stöter på en rolig dans som tillhör operan för middagen. Denna person Heter Heidi och har den mest roligaste impulsiva kommentarerna som en syntolkare kan ha, i alla fall som jag stött på hittils. Hennes utrop och ingivelse i själva tolkningen ger så mycket mer än en tråkig beskrivning.  Ingivelsen ger mycket livligare bilder som kanske är helt fel, men är man synskadad vet man inte vilka bilder som kan dyka upp i ens huvud. Det kan tilläggas att dansen var en erotisk dans till en operalåt.

Här följer några komentarer:

Heidi:
"Åh! Men gud! Vad gör de! De har på sig vita kläder påsig med köksredskap i händerna! Den ena har en grilltång i handen!"
"En är utklädd till man. Hon har lösskägg och grejer.!"
"Kolla! Nu är hon i hans kjol och petar!"
"Men gud! Nu hållar hon på med hans pitte!"
"Det vore intressant att Se Silvias Reaktion. Det måste man läsa om i tidningarna."

Julia: "Han tog henne på tutten också. Såg du inte det?"
Heidi: "Nää! Gjorde han det?"

Heidi: "Gud! Det ser ut som om de... du vet.
Lisa: "Vadå? Knullar?"

Det är i och för sig inte sammanhängande och därför kanske lite svårt att få en livlig bild av det. Det fick mig verkligen att skratta, att nästan ramla ur soffan och gunga fram och tillbaka, från vänster till höger, som folk brukar göra när de inte kan sitta stilla p.g.a. skratt. Heidi är den bästa impulsiva syntolkaren jag någonsin haft. Chock her BIG TIME! A GREAT TIME! I assure you! Heidi! YOU MADE MY DAY!

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, det låter faktiskt lite kul =) man får ju lite bilder.. hrm.. hehe;)

2008-12-14 @ 17:24:51
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0