Konstig dikt

Här kommer en helknäpp grej som jag tydligen publicerat på:

www.sockerdricka.nu

Jag har ingen aning om vad jag tänkte när jag skrev en här. Den hade jag tydligen publicerat för något år sedan eller 2.

 

Himlen var blå
Och solen var gul
Här satt jag och skrev
Att jag var ful

Gräset var grönt
Och blomman vacker
Här satt jag
I snyftatacker

Himlen blev grå
Och molnen blev svarta
Ett liv vill jag ha
Bortom Sparta

Hjärtat blev rött
Och blodet sprang
Den rätte för mig
Då jag hörde hans klang

Mitt hjärta var rött
Och hans var blå
Vårt hjärta blev lila
När vi kramade på

Vårt hjärta blev till guld
Då vi fick ett barn
Vi blev så lyckliga
Då han döptes till Dan.


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tycker den var ganska bra jag =)

2008-12-07 @ 23:35:33
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0