Laga mat!

Laga mat är inte det enklaste och särskillt inte när man ska improvisera. Det kan bli succé och det kan bli pankaka. Men vad gör man när ett lov är på ingång och kylskåpet nästan tomt. Det blir inte en gormémiddag, men ändå inte oätbart. I en improvisation får man räkna med att det kan smaka lite konstigt och så fick det bli i torsdags.

I torsdags fick det bli strimlade bambuskott, champinioner, purjelök, små tomatbitar serverat med Ris. Det kanske låter okej, men man kan säga att tomaterna förstörde rätten. Eftersom tomaten var vattnig, gjorde den att det som skulle smaka smakade för lite eller ingenting, trots att man lade i kryddor.

Tills nästa gång vet jag i alla fall att jag inte ska lägga i tomater.Att laga mat som man aldrig har gjort innan är svårt men spännand, just för att se hur det blir. Ta tillexmpel omelett. Aldrig tillagat det själv förrän för några veckor sedan, och ändå blev den helt okej. Det var väl mest för att jag blev så orolig över att det inte skulle bli bra. Men vad ska man vänta sig när man aldrig lagat maträtten innan. spännande blir det i varje fall

Kommentarer
Postat av: Johan

Laga mat är ingen hitt.. för mig blir det mackaroner och värmda köttbullar om jag måste laga något ;P haha, det är det jag mäktar med..

2008-10-26 @ 00:28:56
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0