Shoppa kläder

Det finns inget som är så jobbigt som att shoppa kläder. Vissa dagar kan det vara en flopp att titta och prova kläder. Man kan komme hem med många påsar ena dagen och ingengin den andra dagen. Det som är fint är antingen för stort eller för litet. Det som är fint kan också vara så dyrt att man inte har råd. Kul för den som fattig va enda månad.

Men det är inte bara pengar det handlar om. Som sagt. Plagget kan vara antingen för stort eller för litet. Visst kan det vara tråkigt när plaggen är för stora. Det finns ju alltid en chans att det finns större och att den kommer in till butiken om några dagar. Men tänk om den är för liten. Det blir ett hårt slag för ens psyke att inse att man har gått upp i vikt. Det kan också vara att kläderna är för små och att de flesta affärer är till för folk som är smala och långa. Det lönar sig inte att vara kort. Byxorna blir 3 decimeter långa och ärmarna på tröjor och jackor hänger ned så att händerna inte syns. Hur kul är det då att vara kort och mullig. Kul blir det inte heller när man ska hitta något nytt klädesplagg när ingenting passar utom säckiga t-shirts och hood-tröjor. Det har man inte lust att ha på sig varje dag.

Visst det är inte bra att vara tjock, men det som finns är kläder som är till för pinnsmala och smala människor. Jag medger att det är fint att vara smal, men pinnsmal? Det gör mig verkligen deprimerad. SHoppingen har tappat sin charm!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hm, jag har nog inte de där problemen riktigt.. jag är skitsmal, eller ja, smal i alla fall, men jag kör med Nike och Adidas-tröjor för det mesta. Det svåra är jeans. Jag har 30-33 tror jag och det är skitsvårt att hitta...

2008-10-26 @ 23:46:57
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0