Hantverksvecka i skolan!!!

Hej Hej!


Seriöst! Det här börjar bli en vana för mig. Sist jag satt här satt jag också sent på natten. Till och med senare in på natten också! Antar att den positiva sidan med det här är att jag vet när jag få min inspiration. PÅ NATTEN!! YAY! Då vet jag i alla fall hur jag ska lägga upp det i framtiden med mitt skrivande. Fast kanske inte på bloggen, kanske mer när jag jobbar med det här.. Men det var ffaktiskt inte det här jag hade tänkt skriva om.


HANTTVERKSVECKA I SKOLAN!!!  (Jubel!!!)


Det jag valde kan man inte säga så mycket om hantverk. Det beror på mer hur man ser det. Jag valde i alla fall Design och layout, något jag inte ångrar hittills. Men så har det bara gått en dag också! Läraren verkar i alla fall bra! Även om han pratar Engelska, går det rätt så bra i alla fall. Han visade lite av hans grejer, visade de värsta layouten och disignen man någonsin kunnat göra o.s.v. Exempel på vad man inte ska göra. Mycket av sånna grejer gjorde vi på datorn. VI fick en slags introduktion på vad vi skulle göra och det verkade ul.


På förmiddagen börja han att visa oss olika broschyrer och visitkort som man inte ska designa på. Han nämnde speciella regler som man skulle följa för att allt skulle bli bra. Jag kommer tyvärr inte ihåg dem, och vad spelar det för roll. Det är lättare att få instruktioner.


Strax innan lunch tittade vi på benoningen av vissa ord. Vi fick i uppgift att skriva "Elvis isnot dead" på ett blankt papper och sen markeranot på olika sätt. Vi samlades vid tavlan efter några minuter och fick faktiskt ganska många förslag på hur ordet not skulle markeras eller bli utmärkt, så att ordet drog till sig uppmärksamheten.


På eeftermiddagen fick vi leka lite med typsnitt där det stod vårt namn på. Vi skulle först hitta ett typsnitt som vi tyckte om, leka lite med färgen och sedan lägga till lite mer information. Jag fick till minformation så att det såg ut som ett visitkort. Jag tyckte om det.


I morgon blir det till att fixa till ett cv. Ja. De andra ska göra det. Jag kommer förmodligen få en annan uppgift. Jag har nämligen inte gjort något CV, men jag tror jag kan designa den i efterhand. Jag har två dagar på mig efter i morgon. Jg ska göra den någon gång. Mitt CV alltså.


Något positivt: Snart är det påsk!!! (Jubel)

Något negativt: Jag har tenta vecka 16 fredag den 17. (Buuu)


Wish me luck!


// Lisa


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Lisa!

2009-04-08 @ 23:38:03
URL: http://eldiariodemaddelita.blogg.se/
Postat av: Johan

CV har jag faktiskt, men jag har inte uppdaterat det på 2 år...



SV: Vi sålde kläder från Newbody. Riktigt bra!



Vi hade kul! Riktigt kul var det! =)



Lycka till med tentan =)

2009-04-09 @ 00:46:34
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0