To show you love, to show you respect.

Natten verkar vara min insperationskälla det senaste dagarna. För nu sitter jag här igen klockan 2 på natten mellan fredag och lördag. Jag kanske borde skriva lite oftare på kvällarna istället. Men å andra sidan kanske jag inte kommer upp. Jaja. Det här rablandet hör egentligen inte till denna gångens inlägg heller.

Här kommer en liten grej som jag skrivit till min farmor. Det är en dik. Den är på engleksa. Jag skiter i hur regler och sådant kring dikter ska vara. Allt jag följt är rim, flödet och budskapet. Reglerna och strukturen kan gå och slänga sig i väggen vid det här tillfället.

To show you love, to show you respect.

The one I loved is gone.

The one I lost has moved on,


To a different time, a different place,

To another world, another space,


To another world I cannot reach,

To the heaven, to a sunny beach


To a world I cannot be

But through dreams I can see


A grandma that was mine

Now young, living and fine


I loved her, and lost her forever.

In this world, we won't be together.


To grandma I want to say

"In my mind you'll always stay


I'm feeling happy, I'm feeling sad

I'm feeling regret, I'm feeling bad


A visit is a sign of care

But I never made it fare.


Now I write this to ease my regret

To show you love, to show you respect!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0