Framtiden!

Det är mars och hösten 2009 närmar sig med all hast. Vad fan ska jag bli? Vad fan ska jag göra i höst? Allt går så fort. Det känns inte så länge sedn jag flyttade till Kristinehamn och började började på folkhögskolan här. Plötsligt är det mars och jag måste än en gång fråga mig själv vad jag ska göra, vad jag vill bli, vad jag vill göra i framtiden. Det finns så himla mycket man vill göra, så himla mycket som är kul. Spela goalball, måla, showdown., skriva, läsa, masssage. Så mycket val och så lite tid.

Jag tycker det är kul att skriva. Kanske kommar jag hålla på med det. vad vet jag än. Det är ju faktiskt kul. kanske inte alltid när man inte har insperation. Men när det väl kommer, så kommer det, mycket som man vill skriva. Men när det inte finns där, funkar det inte. Jag har funnit ganska mycket här i Kristinehamn som är kul att hålla på med. Ganska mycket hantverk och konstänrliga saker. Bild och form lektionerna är faktiskt roliga. Massagen verkar också rolig. Men man kan ju inte ägna sig hela tiden åt det, händerna och ryggen mår ju inte bra. Klart om ryggen hålls rak, mår den bra. :-). För mig kommer det ta ett tag. Översätta litteratur eller något sånt verkar också kul. Jag vet inte!!! Allt jag vet förtillfället är att jag vil göra något med händerna och det inte ska vara varierat. Annars så bryr jag mig inte så mycket, tror jag i allafall.  Jag vet inte. Men kollade på bygglov för några dagar sedan. Personenerna försökte sätta ett namn på deras yrke. Fixare blev det och det lät bra. En sån kanske skulle vara kul att vara. Där kan man vara lite varrierande med både arbete och tider. Man gör ju lite alltmöjligt och man håller på med saker med händerna. Det verkar kul i allafall.

Hoppas ni vet vad ni vill göra i er framtid i allafall. Jag har ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0