Våren!!!!

Våren är här! Det hoppas jag i alla fall, och några tecken har dykt upp. Det största tecknet är ju solen, som är ganska ( om omöjligt att inte lägga märke till). Sedan är snön nästan borta. Visserligen är det några isfläckar kvar här och var, men vem bryr sig om dem, förutom isen själv eller de som halkar. Nästa vecka är det dags att ställa fram klocka igen. En timmes mindre sömn, men å andra sidan, får vi uppleva lite mer ljus i vardagen.

Vi hade vårfest igår i skolan. Det var rätt så kul. Men innan det var jag ute på stan och fick ganska mycket uträttat. Jag var inne på Bokia och köpte några talböcker. Det hade jagegenligen inte tänkt, men jag hade pratat om bokrean ett bra tag och när jag och min ledsagare gick förbi utanför, passade vi på att gå in i butiken.  Det blev en bok som hette naken ängel. Den andra kommer jag inte ihåg. Därefter besökte jag hälsokost affären, för jag skulle hitta lite vete eller havrekon för att lägga i min snart tillverkade vetekudde. Men olyckligtvis hade de inga lösa vete och havrekon. Sedan besökte vi pysselaffären, där jag hade beställt några magneter, som jag kunde ha på min white board tavla. De kunde man tydligen göra något själv av, vilket gör saken mer spännande. På vägen hem stötte vi på 2 optik butiker, där min ledsagare provade olika bågar och testade synen gratis. Förm ig var det onödigt, för jag viste redan hur mycket jag såg, men jag kanske skulle göra det för skojs skull. Det kostade ingenting trots allt och det gick på två minuter. Vi hittade också ur & pen, där jag köpte mig 2 par örhängen. Med andra ord, var det en bra dag ute på stan. Vi gick till maxi efter det och köpte oss lite saker vi skulle ha.

Jag blev lite sen till vårfesten, men jag missade inte heller så mycket. Bara välkomst drinken. Jag kom precis i tid till maten i stället. Anledningen till att jag blev så sen, var att jag inte hade duschat och jag kände mig äcklig och svettig. Man kan ju inte gå till en fest stinkandes oavsett vad det är för fest. Det blev kyckling till middag.  Det var jättegott, med couscous till. Jag har ingen aning om hur man stavar det ordet. I alla fall. Salladen till maten var också god. Under hela kvällen hade vi också allsång och några uppträdanden från lärarna och någon annan kursdeltagare. Allsången kunde jag inte så mycket på. De hade inget storstilat papper och inget på punkt. Låttexter kommer jag aldrig ihåg heller. Så det blev till att lyssna till diverse sånger, som lilla fröken fräken från fryken eller vad den nu heter.  Jag gick iväg efter kaffet, ungefär vid halv sju snåret. Men så ville de att man skulle ut igen och titta på någon som lekte med eldklot eller något. Det såg kul och spännand ut i mörkret, men sen var det inte så mycket mer.

Kort sagt. Våren är här!!!! Kallt är det fortfarande, men ändå. VNya vinterskor får vänta ett halvårt till och andra vintergrejer med. Snart plockar jag fram sommarjackan och sommarskorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0